Chocolate crinkles {original}

12:20 Iva 0 Comments

Mmmm miriše na Božić... 




Čim ih vidim, podsjete me na blagdane, obitelj i neku čaroliju zime i Božića.
Sva fama oko ovih keksića je opravdana. Jako su mekani, sočni, fini i čokoladni, a još ljepše izgledaju. Božić jednostavno ne može proći bez njih.

 Danas vam donosim orginalnu verziju koju sam pokupila negdje na Coolinarici, davno, te na žalost, ne znam ime korisnika. U mojoj bilježnici je zapisan samo recept, bez imena, tako da znate da ovo nije moje djelo.

Jedinu promjenu koja sam ja napravila je ta da sam prepolovila količinu pšeničnog brašna i umjesto njega stavila proseno brašno. Razlika se uopće ne osjeti tako da sigurno drugi put stavljam samo proseno brašno. Što se tiče šećera, ovdje je, na žalost, potreban kako bi keksići izledali tako kako izgledaju. Savjetujem da se ne opterećujete i uživate u njima u punom okusu i vizualnom efektu. Ako vam pak zbog zdravstvenog stanja smeta šećer, zamijenite ga drugim zaslađivačem, a izvana ih pustite skroz čokoladne (na kraju posta je slika keksića bez šećera).  
Jako sam sretna što mogu podijeliti ovaj prekrasni božićni recept s vama jer ovo je recept koji jednostavno morate probati. Preporučam da ih radite baš pred Božić ili kad ih mislite jesti jer oni nisu 'oni keksi' koje ćemo napraviti sad pa pospremiti u kutiju do blagdana. Najbolji su svježe pečeni, i još dan, dva nakon, a nakon toga ostaju ukusni, no nestaje mekoća iznutra. 

I još jedna sitnica, imajte na umu da sam smanjila količinu šećera za 20 grama ( u orginalnom receptu ide 100 g)  pa možete za toliko i povećati ukoliko volite slađe. Iako mislim da je 80 grama sasvim dovoljno. 

Krenimo ;)




Chocolate crinkles (oko 50 keksića):

  • 2 jaja
  • 60 g maslaca
  • 80 g šećera
  • vanilin šećer
  • 200 g čokolade za kuhanje s velikim postotkom kakaa
  • 200 g brašna
  • 1 žličica praška za pecivo + malo soli
1. Otopiti čokoladu na pari.

2. Maslac (sobne temperature) izmutiti sa šećerom. Dodati čokoladu kada se otopi i sve smiksati.

3. Dodavati jedno po jedno jaje i vrlo kratko pomiješati (može i ručno) ili vrlo kratko mikserom.

4. Dodati brašno u smjesu i dobro izmiješati. Smjesu pokriti folijom i staviti u frižider minimalno tri sata ili više ( ja sam ostavila preko noći).

5. Pripremite dvije zdjelice, u jednu stavite kristal šećer, u drugu šećer u prahu.

6. Izvadite smjesu iz frižidera i upalite pećnicu na 180 stupnjeva.

7. Žličicom vadite komadiće smjese ( teške oko 10 grama - ja doslovno žličicom vadim i stavljam na vagu :) ), oblikujte kuglice kratko (da se smjesa ne stopli) i uvaljajte ih prvo u kristal šećer pa onda u šećer u prahu da dulje sačuvaju bijeli izgled, odn., da se šećer ne upije u kekse. Još jedan savjet: ohlađenu smjesu prepolovite (izvadite na foliju pola smjese), a ostalo vratite u frižider da se ne grije jer će vam kuglice biti gnjecave i topit će vam se pod rukama.

8. Kuglice razmaknite jednu od druge na papiru za pečenje jer će se malo raširiti pri pečenju ( neće jako, ali nemojte ih stiskati).

9. Pecite ih 8 - 10 minuta na 180 stupnjeva C. Moraju biti mekani kada ih izvadite iz pećnice zato nemojte povećavati vrijeme pečenja. 










































Bez šećera:






You Might Also Like

0 komentari:

Please tell me what you think... :)